top of page

למה חשוב ללכת יחפים?

אם אנחנו מוכנים לעצור רגע ולקבל את זה שאנחנו, בני אדם, חלק מהטבע, אז כדי להיות בריאים אנחנו צריכים להיות מסונכרנים עם הטבע. זה יתבטא בתזונה שנועדנו לאכול, במפגש העיניים והגוף שלנו עם השמש כדי שידע אם בוקר או לילה, שיוכל לקבל את הויטמינים והתמיכה שהוא צריך כדי להיו בריא.





מאז המצאת הנעליים, במיוחד הסוליות מגומי אנחנו מופרדים מהאדמה, וכשזה קורה נמנע מאיתנו לאפשר תהליך טבעי בחיבור עם האדמה. מעבר לכך, נעליים יוצרות את רוב הבעיות והכאבים שיש לנו בגב וברליים כשהנעל משנה את צורתה הטבעית של כף הרגל - אך זה לכתבה אחרת.


ברמה היותר מדעית/התבוננותית המושג קרקוע/גראונדינג נהיה יותר ויותר נפוץ בשנים האחרונות כדרך להשיג בריאות מיטבית אך למעשה אנחנו בסהכ מתמודדים עם שנים בהם התרחקנו מהאדם בכלל נעליים ובטון. בדיוק כמו שאנחנו חוזרים לאכול מזון טבעי אחרי עשרות שנים של מזון מעובד.


ברמה הסביבית ביותר, קרקוע מתייחס למגע ישיר, ללא תיווך, של הגוף שלנו עם האדמה. זה יכול להיות ישירות על אדמה, אבל גם על כל חומר אורגני אחר שבא במגע עם האדמה. דשא, חוף הים, שדה וכן הלאה


מבחינת התיאוריה, הרעיון הוא שאנחנו נושאים בגופנו מטען חשמלי חיובי, ומגע ישיר עם האדמה הנושאת מטען חשמלי שלילי יכולה לאזן השדה החשמלי של הגוף. הארקה, הלכה למעשה. כמו שיש לנו הארקה בחשמל בכל בית.

מה הבעיה שלנו? הטענה היא שמטען חיובי שנצבר לאורך זמן ולא נפרק החוצה יכול להוביל למגוון רחב של בעיות בריאותיות.

בגלל שאנחנו חיים בתוך מבני בטון והולכים עם נעליים עבות על שבילים סלולים – רבים מאיתנו כמעט ולא באים במגע ישיר עם אדמה.

התסריט הזה, המאוד נפוץ, מוביל אותנו על פי התיאוריה לחוסר איזון חשמלי קבוע.


חלק מהיתרונות הידועים לנו, או בעצם הדברים שישתפרו אצל אדם שנמנע מהליכה על האדמה, מדיווחים של מי שעבד והתנסה בטכניקות השונות של ההתקרקעות

  • שיפור באיכות השינה

  • הפחתת כאבים כרוניים

  • העלאת רמות האנרגיה

  • האצת תהליכי ריפוי

  • הפחתת צמיגות דם

  • מנטרל רדיקלים חופשיים

  • שיפור במצב הרוח

  • שיפור בזרימת דם לעור הפנים

  • שיפור והורדת רמות דלקת

  • שיפור העיכול



קרקוע הלכה למעשה

אז אחרי שהבנו את המנגון הבסיסי שמאחורי הקרקוע, הנה כמה פרקטיקות שמשמשות לתהליך הקרקוע:


ללכת יחף על אדמה (או לשכב) – הדרך הפשוטה והנוחה ביותר להתקרקע היא לצאת לאדמה הקרובה לביתכם ולעמוד או ללכת ברגליים חשופות. אפשר להוסיף גם את כפות הידיים, כל נקודת מגע תתרום לתהליך. במצב האידאלי לפחות 20 דק' של חשיפה רציפה לאדמה ביום. גם ישיבה על האדמה עם המכנס

עושה את העבודה, כנל לשים יד על עץ.


לטבול במקורות מים טבעיים – דרך נוספת ופשוטה, למי שמקורות כאלו נגישים לו – היא לטבול במקורות מים טבעיים. המים הם דרך מעולה להתקרקע, הודות לעושרם המינרלי. אגם, נהר והים.


משטחי קרקוע (ובכלל ציוד קרקוע) – מתאימים למי שאין גישה נוחה ובטוחה לאדמה חשופה, או מתקשים למצוא את הזמן להתמסר להליכה יחפה בטבע. למשל, אנשים מבוגרים ומוגבלים פיזית, או מי שיושב שעות רבות במשרד מול המסך. המשטחים השונים מחוברים עם תקע מיוחד שמחבר אותם רק להארקה של המבנה. באופן הזה, מגע עם המשטח מחבר אותנו למטען החשמלי של האדמה והאלקטרונים החופשיים שלה.

יש משטחים לרגליים, או כאלה שאפשר לאנשים על שולחן העבודה מתחת למקלדת. יש כיסוי מיטה שמאפשרים להעביר את שנת הלילה מתוך חיבור לאדמה. אין ספק שזו דרך מעולה להתגבר על האילוצים של אורח החיים המודרניים, המדירים אותנו מהמפגש הפשוט הזה עם אדמה.


אפשר להזמין בקלות מאמאזון.






גראונדינג כחלק מהחיבור שלנו עם החיים


לא משנה באיזה פרקטיקה של קרקוע נבחר, שווה להתבונן ברעיון ה״קרקוע״ כמשהו שלא רק נועד להקל ולהיטיב עם הגוף הפיזי בלבד. אלא כחיבור עם הטבע שהוא בעצם אנחנו. הקרקוע מספק לנו תחושה של יציבות, חיבור, אימהות, ביטחון, כוח פנימי, איזון ושלווה. כל אלו תומכים במערכת החיסון ובבריאות הכללית של הגוף.

ככל שאני מבלה יותר ויותר בטבע אני מרגיש בריא יותר, שמח יותר וקרוב יותר למהות שלי בעולם הזה.


606 צפיות0 תגובות
bottom of page