top of page

איך לשמור על השיער שלי?

לשיער מלא ברק

 

אם אתם רוצים 

שיער נקי ומלא ברק

לחזק את שורש השערה

למנוע קשקשים

למנוע התקרחות

ושיהיה לכם מוי כיף בריח של כלניות,

 

כל מה שאתם צריכים זה לשים כל יום כימיקלים על הראש.

 

כל החיים אנחנו נחשפים לפרסומות, שמפמפמות לנו, שאם רק נעשה את מה שהם אומרים יהיה לנו שיער יותר טוב ממה שהיה לנו עד עכשיו

כי שמפו זה כיף

ואז לך יהיה כיף

ואתה תהיה גבר מסוקס במקלחת

ואת תהיי באמת יפה אחרי החפיפה

ואתה פתאום תהיה נקי וסקסי

ואז את תהיי באמת נקייה

 

והשיער העדין שלך צריך שמפו כזה, והשיער המתולתל כזה, והשיער השומני כזה, והשיער היבש כזה, ולשיער חלק כזה, ולשיער עם שורש פגום כזה, ואם נושר כזה, ולקשקשים כזה,

ואם תחפפו תראו כמו בדיוק הדוגמנית שמפרסמת, זו שמעולם לא ניסתה את המוצר בעצמה,

כמה בולשיט, זה מביך לחשוב שנפלתי לזה.

 

שמפו, או חפיפת הראש היא המצאה שהומצאה על יד חברת הענק ״פרוקטר אנד גמבל״ שהבינו כמו עוד הרבה תאגידים, שדי בקלות אפשר לגרום לאנשים, דרך יצירה של חוסר בטחון, תחושה של לכלוך ופחד ממנו, לצרוך כל יום את המוצרים שלהם.

וזה עבד.

 

תעשייה שלמה שמגלגלת מליארדים בזכות החוסר בטחון שיצרו אצל כל אחד ואחת.

 

רוב האנשים בעולם חופפים את הראש כל יום, ואם יחשבו רגע על הרעיון של לוותר או לספר למישהו שלא חפפו, מיד תעלה קונוטציה של לכלוך או שומניות.

 

אז דבר ראשון אנחנו לא מלוכלכים.

 

רובנו חושבים על חיידקים כדברים מלוכלכים - ומסוכנים. 

אבל כמו שאתם כבר יודעים, אנחנו חיים עם חיידקים, והחיידקים האלו חיוניים למערכת עיכול, למצב הרוח, לבריאות העור למערכת החיסון שלנו.

כל סביבת החיידקים בגוף שלנו שייכת לחיידקי המעי שלנו (המיקרוביום).

וכדי לשמור עליה אנחנו יודעים ש עדיף להמנע מאנטיביוטיקה, לאכול מזונות מותססים וגם פירות וירקות אורגניים כדי לעזור לחיידקים הללו לשגשג, אבל, אורח החיים ה״נקי״ שלנו עדיין פוגע בהם.

 

להבדל מהחשיבה המקובלת, יש חשיבות למגע קבוע עם לכלוך כי הוא מלמד את המיקרוביום שלנו לזהות חיידקים ידידותיים לעומת חיידקים לא ידידותיים.

אני לא אומר שאין מקום לשימוש בסבון מדי פעם כשצריך,

אך גם אז אני מדבר על סבון עדין שעשוי ממרכיבים אורגניים וטבעיים, ולא סבונים אנטי-בקטריאליים שברוב המקרים מלאים בכימיקלים קשים. 

 

כשאנחנו מנקים את עצמנו עם כימיקלים במקלחת כל יום, או בכל שימוש שאנחנו עושים בסבון אנטי-בקטריאלי, אנחנו מפשיטים מהעור שלנו חיידקים ששומרים עלינו נטולי אקנה ואקזמות. 

אז אלא אם חזרתם עכשיו משבוע בשטח בו זחלתם בבוץ, המקומות היחידים שזקוקים לסיבון יומיומי הם בתי השחי והמפשעה. 

שאר הגוף מסתדר מצוין עם שטיפה במים - גם לאחר אימון מיוזע.

אגב לנשים מומלץ דווקא לא לשטוף את הפות עם סבון,

ממליץ לקחת את הקורס נשים אם אתן רוצות ללמוד על זה עוד.

 

להבדל ממה שלימדו אותנו, לכלוך לא גורם למחלות - אבל להרוג שוב ושוב את החיידקים הטובים על העור שלנו, יכול למעשה לפגוע במערכת החיסונית שלנו. 

לכן היה כל כך הזוי בתקופת הקורונה לראות אנשים משתמשים כל הזמן בג׳ל אנטי-בקטריאלי כדי לנקות את הידיים.




כימיקלים זולים

 

סבון (במקור שלו נוצר משומן ואפר) הפך עם הזמן לערבוב של כימיקלים זולים, ועם זאת שהוא עוזר לנו לשמור על הגיינה, הצורך העיקרי שלנו בהיגיינה הוא בכלל עבור כפות הידיים שבאמת צריכות את זה. 

 

הראש שלנו לעומת זאת לא רק לא צריך את זה אלא ניזוק משימוש יתר, הקרקפת מפרישה שומן טבעי שנועד לשמור עליה, והחפיפה היומיומית מורידה לחלוטין את השומן הזה מהראש שלנו ויוצרת תגובה קיצונית שגורמת לקרקפת שלנו להפריש יותר שומן. ככה שאדם שחופף כל יום, לא ישרוד יום בלי חפיפה כי השיער שלו יהפוך שומני מאוד. זו חלק מהגאונות והבעיה במוצרים הללו, הם לא רק יצרו ביקוש הם גם יצרו לנו תלות חזקה.

 

מבריק.

 

כמובן שלאחר חפיפה, כשאין שומן בכלל על הקרקפת, השיער נראה כמו השיער של ג׳סטין ביבר (כשהוא רק התחיל), אז צריך להוסיף מרכך, ואחרי זה לשים חומרים על השיער כדי להחזיר לו את הצורה שנלקחה עם כל הכימיקלים ואין לזה סוף.

 

כולם יודעים איך השיער הכי יפה אחרי יום שלם בחוף הים כשאנחנו נכנסים ויוצאים מהמים וכל המלח והנוזלים של הגוף מתערבבים ואנחנו נראים הכי טוב.

אז עשו עלינו תרגיל שיווקי, ועל הדרך גם נדפקה לנו המערכת.

 

רוב תכשירי השיער (גם אלו היקרים שמבטיחים הבטחות) רווים בכימיקלים שמייבשים את הקרקפת, ונספגים לתוך העור ומחזור הדם, חלק מהחומרים הללו נקראים סולפטים.

 

סולפט - SLS הוא חומר ניקוי זול הנמצא בכמויות גבוהות מאוד במוצרי ניקוי ביתיים ובמוצרי היגיינה. תפקידם של המלחים במוצרי שיער שונים כמו שמפו, הוא ליצור את אפקט ההקצפה ו״לנקות״ שומן שהצטבר על השיער.

 

הבעיה העיקרית עם הסולפט היא שהוא גורם לגירוי בעור וידוע שהוא עלול לגרום להחמרת בעיות עור קיימות. מחקרים מראים ששימוש ממושך בשמפו ומסכה עם מלחים יכול להוביל לירידה ביכולת של בלוטות החלב לייצר שמנים טבעיים החשובים לשימון השיער והקרקפת. מחקרים אחרים הראו שהמלחים יכולים לתרום לנשירת שיער ארוכת טווח אצל גברים ונשים. המלחים בשמפו עלולים לגרום ליובש בקרקפת ולקשקשים (התקלפות הקרקפת). חמור מכך, ישנם מחקרים המצביעים על שאריות של SLS במוח, בריאות, בכבד ובלב. ישנם גם ממצאים הקושרים SLS לחוסר איזון הורמונלי. Shocking.

 

הקצף בשמפו הוא חומר רעיל ופעולת העיסוי וההחדרה של החומר לקרקפת - מסוכנת. כל הסבונים המסיסים במים שעושים הרבה קצף פועלים על אותו עיקרון, אבל הקצף יוצר את התחושה שקורה משהו לעומת חומרים טבעיים שלא יוצרים קצף ואז אנחנו חושבים שלא מתרחש תהליך ניקוי, חיברו לנו הקצפה = ניקיון טוב.

 

אז אנשים חופפים כל יום את השיער עם חומרים רעילים מלאי הבטחות שנספגים ופוגעים בקרקפת והם לא מבינים למה יש להם קשקשים, השיער נושר, יבש ועוד כל מיני מחלות עור אחרות.

 

כדי לנקות את השיער לא צריך כימיקלים שנספגים בעור ולתוך מחזור הדם,

צריך דברים שיזינו את הקרקפת או ינקו אותה (במקרה הצורך)

או לא לחפוף בכלל.

ֿ


אני לא חופף כבר שנים

 

רוב חיי הבוגרים היו לי קשקשים, שיער נושר (בכמויות), ותלות בשמפו, כי השיער שלי היה כל כך שומני אם לא הייתי חופף. בימים הכי גרועים, גם לקחתי כדורים נגד נשירה לכמה חודשים ואז התאפסתי על החיים שלי.

באיזשהו שלב, כשהתחלתי לשים לב לכל הרעל שאני מכניס לגוף, וזה כולל גם בושם, קרם ״הגנה״, דאודורנט וכו.. החלפתי את הסבון והשמפו למוצרים טבעיים, כלומר ללא כימיקלים. כבר שם היה שיפור אבל עדיין לא אהבתי את זה שהקרקפת מתייבשת והשיער נראה חסר חיים וצורה.

 

בהמשך הדרך שמעתי על כל מני תנועות של אנשים שלא חופפים (no poo)

אז לקחתי הפסקה מחפיפה בטיול גלישה שהייתי במקסיקו, ואחרי כמה שבועות שמתי לב שכל הבעיות נפתרו. כמות הכסף שהוצאתי על שמפו יקר נגד נשירה או הצמחה מחדש, וכל מה שהיה צריך זה להפסיק לחפוף?

 

שיער צומח מ בפנים החוצה. בשביל שלגוף תהיה אנרגיה להצמיח שערה חזקה אנחנו צריכים להזין אותו באנרגיה. תזונה רוויה במזונות עשירים ומחזקים, מהטבע. בין אם זה פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות או ביצים, דגים ובשר (כולם אורגניים) יתנו לגוף שלנו את ההזנה הדרושה כדי להצמיח שיער חזק.

 

אם התזונה שלנו מבוססת על מזון אולטרה מעובד - קורנפלקס, מאפים, משקאות מתוקים, אלכוהול, פחמימות, ריקות וכו, כל אלו יובילו לכמה דברים:

  1. חוסרים תזונתיים. 

  2. דלקתיות גבוהה. 

  3. תפקוד בלוטת התריס יפגע.

כל אלו יובילו לפגיעה בתפקודי הגוף, בחוסר איזון ותפקוד של הורמונים כמו טסטוסטרון ופרוגרסטורון

וגם ביכולות שלנו להצמיח שיער.

 

מה לגבי לחץ? רובנו נמצאים בלחץ תמידי, וזה בסדר גמור אך אם לא נאזן את הלחץ הזה עם פעולות מרגיעות, השיער הוא הדבר הראשון שיפגע יחד עם הבריאות הנפשית שלנו.

שיער, מכיוון שהוא ה״איבר״ הכי פחות חשוב בגוף, הוא הראשון שהגוף יוותר עליו במקרה של עומס.

 

לחץ יוצר חולי, טיפשות ואיטיות (לא סתם אתה מאבד את המפתחות של הבית פעם בשבוע) ובכל זאת רוב האנשים בוחרים לא לעשות מדיטציה, תחום שקיים כבר 6000 שנה, והוא גם אחד התחומים הכי נחקרים מדעית. יש לו רק השפעות חיוביות ובכל זאת רוב האנשים לא יושבים למדיטציה ״זה לא בשבילי״, ״אני לא מצליח, ״אני לא טוב בזה״,

 

איך יש לאדם מערבי את הפריווילגיה לא לעשות מדיטציה? אני לא יודע.

 

קורס איך ליצור שינוי ילמד אתכם (בין היתר) איך לתרגל מדיטציה בכוחות עצמכם

ולתת לגוף והמיינד שלכם את המתנה הכי טובה שאי פעם תתנו לו.


התקרחות וגוף נפש

 

שמתם לב פעם שרוב הגנרלים מקריחים?

ורוב המוסיקאים בעלי שיער?

מה הייתם אומרים שההבדל המהותי בין השניים?

 

כדי שאדם יהיה בריא הוא צריך להיות מאוזן, לא רק ברמת השגרה, התזונה ואורח החיים, אלא גם ברמה הריגשית. גנרל לדוגמא, אדם שהוא מאוד משימתי, כל הזמן עסוק במטרות, ולא נותן מקום לרגשות שלו יהיה מאוד באנרגיה הזכרית שלו. הגיוני?

 

יש לכולנו אנרגיה נקבית ואנרגיה זכרית:

הזכרית, היא ה מוכוונת מטרה, הפרקטית, הלוגית, היא יודעת מה היא צריכה לעשות וזה כל מה שמשנה לה. תוצאות. הנקבית, היא זו שרוצה רגע לעצור ולהתפעל מכמה הטבע יפה, להתרגש משיר, ליצור, לבטא רגשות וגם לבכות.

 

הגנרל סובל מעודף אנרגיה זכרית ולכן אין שיער על הראש שלו.

והמוסיקאי שנותן מקום לכל הרגש שבו כל התשוקה והאהבה לחיים נהנה משיער שופע.

כמובן שיש יוצאים מהכלל כי כולנו שונים.

 

אך יש לנו הזדמנות פה לשים לב לביטוי והצורה בה אנחנו מתנהלים מול החיים ומול עצמנו,

האיזון של הנקבי והזכרי הוא דבר חשוב ויכול לשפר את החיים בצורה משמעות אך זה לניוז אחר.

 

אז יש לא מעט סיבות והשפעות לתופעות שקורות בקודקוד של הגוף שלנו


נרד לפרקטיקה

 

אבל אם בכל זאת אני רוצה או צריך לנקות את השיער, מה אני עושה?

בשביל נקיון אני משתמש בסודה לשתייה מעורבבת עם מים, זה מנקה את השיער בקלות ועולה גרוש וחצי.

בשביל מרכך, אפשר להשתמש בחומץ תפוחים מעורבב עם מים, זה ירכך את השיער בקלות.

אני בכלל לא נגד שמפו טבעי, (לא חסרים כאלו בחנויות טבע) ואני אישית פשוט לא אוהב את איך שהשיער שלי נראה אחרי.

 

במקרה של השמפו הטבעי או הסודה והחומץ, אלו דברים שאני עושה פעם ביובל, כשאני צריך ממש לנקות את השיער. אני יודע להעיד, מהקרובים אליי, שיש לי ריח נעים מהראש והשיער שלי נקי, שטיפה במים נקיים עושה את העבודה והשיער מתרגל לא לחפוף כל יום.

 

מה עם להזין את השיער? בשביל להזין את השיער ולחזק אותו מהשורש,

אפשר למרוח ביצה (את הצהוב) המולטי ויטמין של הטבע עשיר מינרלים וויטמינים,

או למרוח אבוקדו שומני ומינרלים ולתת להם לשבת לכמה דקות.

נשמע לכם מוזר? תחשבו על זה שמוזר לנו להשתמש בטבע אבל לא מוזר לנו להשתמש בכימיקלים שנוצרו משאריות פסולת של תעשיות.

 

לגבי סיבון הגוף,

אני משתדל לנקות רק בבית השחי ובמפשעה (לפעמים כשאני לא מרוכז אני מנקה את כל הגוף)

אני עושה זאת עם סבון מוצק, טבעי, שאפשר למצוא בכל חנות טבע.

נשים, אם יש לכן שיער ארוך וזה נראה לכן מאתגר מדי,

ממליץ לכן להסתכל על סרטונים ביו טיוב של נשים שויתרו על השמפו והשיער שלהן נראה מדהים.

 

נסכם,

הגוף שלנו הוא מכונה מדהימה, שמתפתחת לה במשך מיליוני שנים ושום שמפו, דרמטולוג, או מוצר כזה או אחר לא יגרדו את הקרסוליים שלה גם בעוד אלפי שנים. אנחנו צריכים להמשיך לצרוך עוד ידע והתנסויות.

ידע זה כח.

1,751 צפיות3 תגובות
bottom of page